2013-10-20

Trail del Lago d'Orta - Sista dagen

(fortsättning från Trail del Lago d'Orta - Race Day)

Morgonen efter fick jag dock ett SMS från Miranda som sa ungefär "Vi är flera här som är vakna och vill äta, vi startar frukosten 9:15. Kom när ni vill, den står kvar vid 10:00 också". Jag meddelade resten av oss som bodde i lägenheterna och vi tyckte alla 9:15 lät bra.

Efter frukosten gick jag iväg för att återuppleva den där härliga löpningen på gräset mellan husen i backen ner mot vattnet från gårdagen. Hade varit sugen på att fotografera det, men hade sån skön känsla i löpningen att jag inte ville förstöra rullet med en fotopaus. Det skulle jag istället göra nu. Tyvärr hade jag dock tagit fel på by, det var i byn lite högre upp som den härliga stigen var. Det blev därför cirka 100 höjdmeter också innan jag kunde ta min bild och tiden började bli knapp. Jag bestämde mig helt sonika för att återuppleva även löpningen och satte mobilen i filmläge! Sen bar det av!


Höjdmetrarna hade redan fått mig att inse att jag skulle behöva duscha när jag kom tillbaka, så det var bara att ösa på. Hade inte de bästa kläderna för löpning, men hade i all fall ett par dämpade springskor som var sköna att studsa fram i så här dagen efter racet. Sen snabbdusch och packa sista innan klockan 12 då vi skulle bli upplockade. Hann precis! Övriga sällskapet var dock inte riktigt färdiga, så det var ingen som behövde vänta på mig för att jag var sent ute. Skönt.

Packar ihop oss och drar
Vi hoppade så småningom in i bilarna och bort till flygplatsen. Den här gången tog vi den rätta vägen och kom fram i god tid - så god tid att incheckningen till vårt flyg inte ens hunnit öppna. Vi släpade med oss väskorna och satte oss för att äta lunch och när vi ätit upp var incheckningen öppen. Sen blev det taxfree-shopping en timme innan det var dags att gå till gaten.

Den här gången var det rätt trist väder under flygningen så inga fina vyer över alperna. Mellanlandningen i Oslo var väldigt kort, så vi hann bara ta något snabbt att äta igen innan vi skulle boarda nästa plan - och sen hemma! Alla väskor kom fram även nu och sen blev det kramkalas och sällskapet skingrades åt olika håll. Jag åkte med Anette och Lisa igen, och den vänlige Anette körde mig hela vägen hem! Tack!

Avslutningsvis vill jag förresten tacka alla mina medresenärer för en fantastisk resa! Utöver Anette vill jag också lyfta fram Miranda som ordnade allt ihop. Grymt bra anordnat!

2 kommentarer:

  1. Härlig läsning Tommy! Otroligt roligt att du fick den här chansen att dra till Italien, och att du knep den. Säkerligen startskottet på en kavalkad av trevliga tävlingsupplevelser kommande år. Svårt att sluta åka iväg på löparresor då man väl smittats av lustviruset. La bella vita!

    SvaraRadera
  2. Tack Viktor! Jo, det gav helt klart mersmak, så det blir nog någon resa nästa år också. Styr upp nåt kul du som jag kan hänga med på! =) Antingen mittemellan UltraVasan och Lidingöloppet, eller någon vecka efter Lidingöloppet vore optimalt. Eller kanske någon vårresa med mer som ett träningsläger?

    SvaraRadera